RADIONICE IZ PROJEKTA IKZOR

U veljači je održano šest radionica u projektu Izviđački koraci za održivi razvoj
 
11.02.2020. Stani razmisli djeluj (Tema Zaštita okoliša za više razrede OŠ)
Stani, razmisli, djeluj! radionica je na temu zaštite okoliša. Radionica se sastojala od dvije aktivnosti. Prva aktivnost popune svog dlana na papiru plastičnim stvarima koje koriste od buđenja do 2h nakon buđenja osvijestila je sudionike koliki “plastic footprint” ostavljaju za sobom na dnevnoj bazi te ih kroz igru spajanja kartica informirala o tome koliko dugo vremena razne vrste plastike ostaju u moru odnosno koliko im treba za razgradnju. Drugi dio aktivnosti bio je razvrstavanje kartica na kojima su slike razne plastike na one koje se mogu, ponekad mogu i ne mogu reciklirati. Nakon toga, sudionici su upoznati s vrstama plastike, njihovim oznakama na proizvodima te mogućnostima reciklaže po vrstama plastike. Radionica je osmišljena po preporukama Svjetske izviđačke organizacije, a pridonosi ostvarenju šestog i četrnaestog cilja održivog razvoja.

12.02.2020 Stani, razmisli, djeluj! (Tema Zaštita okoliša za učenike nižih razreda)
Na radionicama je sudjelovalo 40 učenika nižih razreda osnovne škole. S obzirom da su na radionicama sudjelovali isti učenici, radionice su spojenih tematika odnosno nadopunjavaju se. Dvije radionice zajedno trajale su 2h. Objavljena je samo jedna fotografija s radionica, na instagram priči, jer partner projekta od roditelja nije dobio dopuštenje za objavom fotografija. Pri dolasku sudionici su imali zadatak podijeliti se u četiri grupe. Svaka grupa osmislila je svoj naziv i poklić (moto). Nakon razgovora o tome što su to izviđači i čime se bave, sudionici su zaplesali ples Messengers of peace poznat u cijelom svijetu, a plešu ga promotori mira i oni koji djeluju lokalno, a misle globalno. Sljedeće na redu bio je kviz o okolišu, zaštićenim životinjama i otpadu na kojem su sudionici točnim odgovorima osvajali “novce” – odnosno bodove. Uslijedio je mali odmor od kviza tako što su sudionici osmišljavali motivacijske poruke o zaštiti okoliša, pa su neke od najznačajnijih poruka: “Potok prljav ne smije biti – jer iz njega vodu nećeš moći piti!” i “Bacajte smeće u vreće. Čiča Mića, gotova je priča!”

12.02.2020. Radionica: Kuna po kuna! (Tema Ekonomsko blagostanje za učenike nižih razreda)
Nakon kratke plesno-pjevne igrice, sudionici su imali zadatak da novcem osvojenim na kvizu kupe potrebne stvari za organizaciju rođendana svoje grupe. Sudionici su dobili popis obaveznih stvari za kupnju, a na papiru nalazilo se više artikala. Npr. na obaveznom popisu pisalo je “tanjuri”, a bili su ponuđeni i papirnati i plastični. Sudionici su imali zadatak ne preći iznos koji imaju te kupiti sve za rođendan. Sve grupe su kupile plastične čaše, slamke, tanjure itd. pa je radionica završila osim pjesmom, završila i razgovorom o odnosu cijene i kvalitete proizvoda te štetnosti istih za okoliš.

12.02.2020. Radionica „ Kuna p kuna!“ ( Tema Ekonomsko blagostanje za srednjoškolce)
Sudionici radionice imali su dva zadatka, jedan je napraviti kuću koja štedi energiju, a drugi što više puta iskoristiti istu vodu od izvora do kanalizacije. Nakon izvršenja zadataka, uslijedile su prezentacije urađenog i razgovor o tome koliko što štedi energije, čuva okoliš, a time i naš novac. Radionica je popraćena i plesno pjevnim igrama za podizanje energije tzv. Energizers.

12.02.2020. STEM Radionica „Legice Mindstorms“ (za učenike nižih razreda OŠ)
Bilo bi lijepo isprogramirati robota da nam pomaže spremiti sobu, pripremiti doručak ili prošetati psa! Postoji jedan robot kojeg možemo imati doma: Lego Mindstorms! Možda ne može još raditi komplicirane zadatke no svakako ide u tom smjeru.
Radionica objašnjava osnovne mogućnosti robota, kako zadati naredbe, kako razmišlja i koji programski jezici su potrebni da bismo mogli raditi s pravim robotima. Voditeljica: Ivana Svalina

27.02.2020. STEM Radionice „ Izrada robotske ruke“ (za učenike viših razreda OŠ)
Jesi li se ikad zapitala kako radi robot? Što mu je sve potrebno da može uhvatiti neki predmet? Ima li sve to što učiš na fizici veze s ovim? Na ovoj radionici polaznici će izraditi jednostavnu robotsku ruku s pneumatskim pogonom. Pokazat ćemo ti kako s materijalima koje imaš kući možeš napraviti vlastitu robotsku ruku. Cilj radionice je potaknuti polaznike na inženjerski način razmišljanja i rješavanje problema te pokazati kako se fizika može primijeniti u praksi. Autori: Mateja Hržica i Stefani Majić

Podijeli s prijateljima:
X